Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 17 červenec, 2008 21:34
od Ondra
měl jsem taky se spykerem tu čest u charouze..... ale interier tohohle 1. ze 2 českých kousků nic moc.....

ObrázekObrázekObrázek

Obrázek

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 11:09
od .:jirka:.
Mariánské Lázně

Spyker C8 Double 12

Obrázek
Obrázek


Photo by Zbynas

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 11:50
od goalmann
heeeej tak to je gradiozní úlovek *thumbs up* *thumbs up*

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 12:01
od TDUmaniak
Spyker C8 Aileron...docela novinka...byl představenej na jaře v ženevě...krásný auto 8)

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 12:15
od TDUmaniak
Tady sou nějaký moje setkání se Spykerem...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 12:41
od .:jirka:.
Ondra: Pěkný fotky *thumbs up*
ten Wiesmann a Mosler taky nejsou k zahození :lol:
TDUmaniak:Super *thumbs up*
Ty první 2 jsou Autosalon Brno 2007 a 3. je Autoshow Praha 2007,že?

---------------------

Spyker C8 Double 12
ObrázekObrázekObrázek

Spyker C8 Double 12 S Spyder

ObrázekObrázek

Spyker C8 Laviolette

ObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek

Spyker C8 Spyder

ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Spyker C12 LaTurbie

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Spyker C12 Zagato

ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Spyker D12 Peking to Paris

ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 13:03
od Moxtrox
TDUmaniak píše:Spyker C8 Aileron...docela novinka...byl představenej na jaře v ženevě...krásný auto 8)
kdepak aileron, tohle Double 12

PříspěvekNapsal: 11 říjen, 2008 13:16
od TDUmaniak
Aha tak to si ty dva bouráky pletu

PříspěvekNapsal: 01 listopad, 2008 19:24
od Mario*
Lol ten zluty je hodne dobry :-O,to jsou ejdine fotky co jsou na CE ne ? hod je do galerie;););):)... Hodne dobry ulovek :) ... Kolik jich v CR je ? 8)

Spyker C8 Laviolette LM85 2009

PříspěvekNapsal: 14 listopad, 2008 16:01
od .:jirka:.
Spyker C8 Laviolette LM85
Obrázek


Spyker C8 Laviolette LM85 2009
píše:
Spyker introduces the Spyker C8 Laviolette LM85 of which a maximum of 24 production slots are being offered. The LM85 has been designed in the spirit of the Spyker Squadron GT2 (LMES) race cars and sports a GT2 inspired livery. The Spyker C8 Laviolette LM85 is named after the starting number of the GT2 cars Spyker has had at Le Mans since 2002.
The Spyker C8 Laviolette LM85 specification list is exhaustive with exclusive elements incorporated. All 24 LM85 owners are special guest during the 24 Hours of Le Mans in June 2009. Furthermore, a special Chronoswiss 24 Hours Pilot Watch is part of the offer.
The Spyker C8 Laviolette LM85 is an advanced mid-engine, two-seat sports car. It is characterized by a lightweight all aluminium body construction and an uncompromising engineering package. The powertrain of the Spyker C8 Laviolette LM85 is the all aluminium Audi 4.2 Litre V8 engine producing 400 bhp. This is paired to a manual six-speed Getrag gearbox, driving the rear wheels with a Drexler limited slip differential. The use of aluminium parts and other lightweight materials results in an impressive power-to-weight ratio and underlines the GT2 racing heritage of the LM85.
Based on the Spyker C8 Laviolette GT2R, the racing characterisitics of the LM85 are numerous, such as the structural aluminium chassis, GT2 livery (Burnt Almond Orange with Gun Metal 'S' logo), side mirrors in gun metal, a carbon fibre rear spoiler, and GT2 windscreen streamer. Behind the black powder coated alloy wheels, black AP Racing 6 piston brake calipers with AP Racing logo appear.
The ample use of black leather and alcantara, which is originally meant to reduce light reflection during racing, has been finished with orange contrast stitching and characterizes the unique interior of the Spyker C8 Laviolette LM85.
On request, Chronoswiss dials and switches can be installed and are virtually identical to the Chronoswiss 24 Hours Pilot Watch every LM85 owner receives with his car. The black floor mats are made of fire protective material, finished with orange piping and the LM85 logo embroidered.
Pilot Watch
Every Spyker C8 Laviolette LM85 owner receives a special edition Spyker Chronoswiss 24H Pilot Watch with orange crocodile strap. The serial number of the car will be engraved on the case of this exquisite time piece.
Le Mans VIP Weekend
Racing is of key importance to Spyker as it breeds the brand and highlights the endurance and performance capabilities of our cars. Spyker therefore has had its own factory race team since its inception in 2000: Spyker Squadron. In 2009 Spyker Squadron will participate in the 24 Hours of Le Mans for the seventh time. The 24 Hours of Le Mans is a unique event for both racing fans and drivers. As part of the LM85 offering all Spyker C8 Laviolette LM85 owners are invited to celebrate and experience the 24 hours of Le Mans 2009. During this VIP Hospitality weekend, Spyker hosts the owner and guest at the most famous sports car endurance race, held on the "Circuit de la Sarthe".
Exterior Features
• Body colours: Burnt Almond Orange with Gun Metal "S" logo
• Side mirrors in Gun Metal
• GT2 carbon fibre rear spoiler in Burnt Almond Orange
• Spyker GT2 windscreen streamer
• Towing eye and towing ring in orange
• Charcoal tinted polycarbonate roof panels
• Aluminium front body gurney
• 19" Black Aeroblade Wheels with central wheel nut
• Black AP Racing logo'ed calipers
Interior Features
• Airbag steering wheel trimmed in black alcantara and black perforated leather grab areas; orange stitch
• Dashboard top panel trimmed in black alcantara; orange stitch
• Centre tunnel and sills trimmed in black quilted alcantara; orange stitch
• Knee area dashboard and glove box trimmed in black quilted leather; orange stitch
• Door panels in black leather; quilted inlays in black quilted alcantara; orange stitch
• Roof upholstery in black alcantara
• Trunk panels in black quilted leather; orange stitch
• Fire protective floor mats in black; orange piping; LM85 logo embroidered
• Dashboard instrument panel in turned aluminium
• Personalised LM85 serial plaque
• Spyker logos in head rests
• Extinguisher system mounted at passenger's side
• Special engine covers (silk black)
• Whisper mode operated exhaust system
Additional Features
• Spyker Chronoswiss 24H Pilot Watch with orange crocodile strap; LM85 serial number engraved
• Exclusive Spyker VIP Hospitality 24H LeMans 2009 weekend
Optional Features
• Sticker set 1 (number 85, driver's name and national flag)
• Sticker set 2 (Complete 2009 LeMans sponsors)
• Chronoswiss dials and switches
• Car cover; black with orange piping; LM85 serial number embroidered
Safety & Security
• Driver's airbag steering wheel
• 3 Point restraining system, integral steel seat-belt support structure
• Remote-controlled central locking system
• Alarm system with immobilizer
• Bi-Xenon headlights
Technical Specifications
• Body & Chassis
o Frame: Structural Aluminium Space Frame
o Body: Full aluminium body
o Suspension: Fully independent and adjustable aluminium wishbone suspension Koni F1 Shock Absorbers, Eibach Springs, anti roll bar
o Active safety: Anti-lock Braking System (ABS)
o Brake Calipers: Aluminium AP Racing calipers
o Brake discs (front - rear): Ø356 mm (14") - Ø330 mm (13") AP Racing
o Pistons (front/rear): 6/4 AP Racing
o Wheels (front - rear): 8,5J x Ø19" - 9,5J x Ø19"
o Tyres (front - rear): 235/35 R19 - 265/30 R19
o Rear spoiler: Fixed wing
• Engine & Transmission
o Engine type: Mid-mounted V8, 40 Valve
o Engine capacity: 4172 CC (254.6 cu in.)
o Maximum Power: 298 Kw (400 hp)
o Maximum torque: 480 Nm
o Maximum revolutions: 7500 rpm
o Fuel Injection System: Multi-Point with Electronic Ignition
o Differential: Drexler Limited Slip Differential
o Gearbox: Synchromesh 6-Speed Transaxle, Getrag manual gearbox
• Dimensions
o Wheel base 2575 mm (101")
o Front track 1400 mm (55")
o Rear track 1580 mm (62")
o Length 4185 mm (165")
o Width ex mirrors 1880 mm (74")
o Height 1245 mm (49")
o Kerb weight 1275 Kg (2805 lbs)
o Weight distribution: front / rear 43% / 57%
o Specific Power: kg/hp 3.125
o Max. Allowable Weight 1500 kg
o Max. Allowable Weight in trunk 50 kg
• Consumption (in accordance with Dir. EC/1999/100)
o Urban cycle: 19,0 L/100 km
o Extra urban cycle: 10,0 L/100 km
o Combined: 13,3 L/100 km
o CO2 emission 315 g/km
• Consumption US (in accordance with US EPA guidelines)
o Urban cycle: 13 mpg: Expected range for most drivers 12 to 18 MPG
o Extra urban cycle: 18 mpg: Expected range for most drivers 16 to 24 MPG
o Combined: 15 mpg
• Tank capacities
o Fuel tank: 60 litres (15,9 gallons)
o Engine oil: 8 litres (2,1 gallons)
o Engine coolant: 20 litres (5,3 gallons)

Photogalery
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 10 březen, 2009 12:03
od .:jirka:.
2009 Spyker C8 Aileron

Na stánku Spyker na autosalonu v Ženevě si odbyl svoji premiéru Spyker C8 Aileron. Oproti modelu C8 Laviolette a C8 Spyder je Aileron delší o 150 mm. Přední světlomety ukrývají LED diody. Pod kapotou najdete motor Audi 4,2 litru V8, který má výkon 400 koní/294 kW. Točivý moment dosahuje 480 Nm. Na výběr máte ze dvou převodovek, buď 6-ti stupňovou manuální Getrag, nebo 6-ti stupňovou automatickou ZF. V interiéru si můžete vybírat ze 14 barev kůže a na exteriér je k dispozici 16 barev. 100 km/h dá Spyker za 4,4 sekundy a maximální rychlost je 300 km/h. Model C8 Aileron jezdí na 19" kolech Rotorblade. Kotoučové brzdy vyrábí firma AP Racing, ale brzdy můžou být i karbonkeramické. S manuální převodovkou auto koupíte za 239,000 $ a s automatem za 246,000 $. Výroba se již rozběhla, první vozy dojdou k zákazníkům v květnu.
___________
Photogallery:

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek



Autor:Jiří Mařík
marik.jiri@czechexotics.com

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 10 březen, 2009 12:44
od Denis
volat Spykeru mi nějak moc připomíná Lambo :roll: ,že by nakupovali u Lamba?

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 10 březen, 2009 16:00
od Filip
nebo spis u Audi..?:)

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 10 březen, 2009 16:11
od Denis
teda spíš u Audi :) a až budou kupovat motor z R8 5.2 FSI , tak to bude třetí skoro Gallardo :)

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 10 březen, 2009 18:33
od Moxtrox
ty puvodni volanty byly hezci, ale asi jim to bez airbagu neproslo pres EU

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 13 březen, 2009 21:16
od Ferrari
tak mne sa tento "novy" volant paci viac....

Re:

PříspěvekNapsal: 10 srpen, 2009 19:49
od bucciali
.:jirka:. píše:Mariánské Lázně

Spyker C8 Double 12

Obrázek
Obrázek


Photo by Zbynas


:o This is a Spyker C8 Double 12 that I have never seen before :o

Can anyone tell me more about this car? From the EXIF data I can see it was spotted in September 2008. If anyone has other pictures of this car, please share here :-)
If you have seen this car at some point, can you share when you saw it and where?

Many thanks from a hardcore Spykerfan!

Re: Spyker

PříspěvekNapsal: 09 září, 2009 12:44
od bucciali
sorry to drag this up again. Just wanted to check again, now that summer holiday is over :) if someone knows more about this Spyker C8 Double 12.
Any information would be greatly appreciated.

I managed to find more pictures of the car, which I thought I would share.

Obrázek

ObrázekObrázek

And now that I am sharing. Here are some pics of another amazing Double 12, located in Russia (Moscow).
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

BTW. I'm sorry, but I don't speak Czech. I hope you guys understand English. I could also just throw my text through an online translator. Let me know if I should :)